x تبلیغات
نماشویی یعنی چه؟

نماشویی یعنی چه؟

نماشویی یعنی شستشوی نمای ساختمان با استفاده از ابزارها و روش های مختلف به جهت از بین بردن تمامی آلودگی ها و جرم های موجود از سطوح نمای ساختمان شما.

اگر چندین سال است که نمای ساختمان شما ساخته شده و تا به حال شستشو نشده پیشنهاد می شود که حتماً فرایند نماشویی ساختمان انجام شود زیرا اگر انجام نشود ممکن است آلودگی‌های موجود در ستون نمای ساختمان به خورد سنگ نفوذ کنند و این اتفاق بسیار ناگوار می باشد.

سطوح نمای ساختمانها پس از گذشت زمان به دلیل وجود آلودگی ها در نمای ساختمان و همچنین بارش باران های اسیدی موجب نفوذ جرم ها به ستوه سنگ نما بشود.

اگر جرم به خورد سنگ نفوذ کند ممکن است دیگر از بین نرود و جرم ها از نمای ساختمان پاک نشود و وجود آلودگی ها در نما موجب از بین رفتن زیبایی و کمتر شدن جذابیت ساختمان شما بشود.

نماشویی چکونه انجام می شود؟

نماشویی با استفاده از دستگاه های قدرتمند و فشار قوی که معمولاً قدرت آنها ۲۲۰ تا ۳۲۰ میباشد انجام می شود. که در کنار فشار بالای آب از مواد هایی همچون سیلیس و دیسکلیر برای از بین بردن جرم ها استفاده می شود.

نماشویی ساختمان روش‌های مختلفی برای انجام دارد که روش انجام آن بستگی به نمای ساختمان شما و همچنین میزان کثیفی آن دارد برای انجام نماشویی از طناب های راپل کاری و کار در ارتفاع (نماشویی با طناب) استفاده می شود و در شرایط خاص از داربست یا جرثقیل های سبد دار و بالابرهای هیدرولیکی استفاده می شود.

کار های لازم قبل از انجام نماشویی

به طور کلی قبل از انجام نماشویی ساختمان مانند کفسابی کارهایی لازم می باشد که بهتر است قبل از شستشوی آنها را انجام دهید. مثلاً پشت پنجره‌های خانه خود را با دستمال یا پارچه بپوشانید تا به اثر فشار بالای آب ، آب به داخل خانه شما نفوذ نکند و حتماً برسی و چک شود که تمامی پنجره های ساختمان بسته باشند تا کثیفی ها و جرم ها به داخل خانه شما نفوذ نکند.

اگر نمای ساختمان شما نورپردازی دارد و در نمای ساختمان خود از چراغ استفاده شده. چراغ ها را حتما خاموش کنید تا به اثر نفوذ آب اتصالی ای رخ ندهد.

از محکم بودن سنگ های نمای ساختمان خود اطمینان حاصل نمایید تا در فرایند اجرای نماشویی ساختمان سنگ از نمای ساختمان ریزش نکند تا اتفاقی رخ بدهد.

با تمامی اعضای ساختمان خود هماهنگی های لازم قبل از اجرای نماشویی ساختمان را انجام دهید و موارد ذکر شده را به کلیه اعضای ساختمان اطلاع دهید.

منبع نوشته : کارابین راپل